sp1garwolin@poczta.onet.pl
25 682 33 71

„Niezwykłe Spotkanie”

W dniu 3 października 2017 roku dość liczna grupa uczniów naszej szkoły – 90 osób, pod opieką nauczycieli: ks. Krzysztofa Banasiuka, p. Elżbiety Misińskiej, s. Zofii Wasilewskiej, p. Anety Białek, p. Anny Kajki i p. Anny Walendy uczestniczyła w pielgrzymce autokarowej.

Wyjechaliśmy z Garwolina w dwóch autokarach ok. godz. 7.30.

Przyjechaliśmy do Dęblina i zwiedzaliśmy z przewodnikiem Muzeum Sił Powietrznych: weszliśmy na teren ekspozycji, gdzie znajdują się samoloty, śmigłowce, stacje radiolokacyjne, uzbrojenie itp., zobaczyliśmy w środku samolot rządowy JAK – 40 oraz wystawę w hali namiotowej.

Następnie zwiedzaliśmy Twierdzę Dęblin – zespół obiektów fortecznych, wzniesionych przez Rosję w XIX wieku.

Pojechaliśmy do Nowego Miasta n/Pilicą. Chcieliśmy bardziej poznać i uczcić bł. o. Honorata Koźmińskiego, pochodzącego z Białej Podlaskiej, w tym roku Jemu poświęconym.

Centralnym wydarzeniem dnia była Msza św. w sanktuarium bł. o. Honorata, którą odprawił ks. Krzysztof. Polecaliśmy Bogu, za wstawiennictwem Błogosławionego, intencje nas wszystkich.

Zwiedziliśmy także muzeum, w którym znajdują się pamiątki związane z życiem tego wielkiego Człowieka, Zakonnika i jednocześnie Patrioty, bardzo kochającego Ojczyznę, zniewoloną  przez zaborców.

W trakcie drogi powrotnej nie mogło zabraknąć postoju, by spożyć posiłek w McDonaldzie w Grójcu. Wróciliśmy do Garwolina ok. 19.15. Nieco zmęczeni, zmoknięci, ale zadowoleni.

Niech bł. o Honorat – patron zawierzenia i wytrwania – będzie obecny w naszym życiu i wyprasza potrzebne łaski.

• Niezwykłe spotkanie-1
  • Odsłon: 342
  • Niezwykłe spotkanie-24
  • Odsłon: 324

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą jakość na naszej stronie.