sp1garwolin@poczta.onet.pl
25 682 33 71

Garwolin, 25 marca 2020r.

Szanowni Rodzice i Uczniowie,

Biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiologiczną funkcjonowanie placówek oświatowych, w związku z rozporządzeniem MEN z dn. 20 marca 2020r. wchodzą nowe przepisy, które będą obowiązywały od 25 marca 2020r. do 10 kwietnia 2020r. i dotyczą kształcenia na odległość.

 

 

W tym czasie będziemy prowadzić nauczanie zdalne według obowiązującego planu lekcji, które będzie umożliwiało realizację podstawy programowej.

 

Zasady organizacji nauczanie zdalnego:

 

  1. Głównym narzędziem do komunikacji nauczycieli z rodzicami i uczniami jest dziennik Librus.
  2. Szkoła pracuje zdalnie według obowiązującego planu lekcji, tylko godziny zajęć mogą ulec zmianie w związku z przeciążeniem systemu.
  3. Nauczyciele starają się zróżnicować prace domowe, aby za bardzo nie obciążać ucznia i zwracać uwagę na jego możliwości psychofizyczne.
  4. Jeżeli pojawiają się trudności w odebraniu informacji od nauczycieli, rodzic jest zobowiązany skontaktować się z wychowawcą albo nauczycielem danego przedmiotu, w ostateczności z dyrekcją szkoły.
  5. Nauczyciel określa sposób monitorowania wiedzy i postępów w nauce ucznia oraz dokonuje oceny zgodnie z obowiązującym WSO w szkole, w czasie swoich 45 minut nauczyciel wie jakie formy pracy zastosować w pracy z uczniem, aby osiągnąć jak najlepsze efekty w nauce.
  6. Szczególną uwagę nauczyciele będą zwracać na materiał do zrealizowania w klasie 8 ze względu na zbliżający się egzamin ósmoklasisty.
  7. Kształcenie specjalne: nauczyciele i nauczyciele wspomagający realizując naukę na odległość zobowiązani są do dostosowania sposobów i metod pracy do możliwości i potrzeb uczniów, wynikających z IPET. Tak dostosowany materiał udostępni swojemu podopiecznemu lub jego rodzicom. W trakcie zajęć nauczyciel wspomagający nadzoruje i wspiera zdalnie ucznia.
  8. Kształcenie specjalne: w przypadku niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym lub znacznym nauczyciele są zobowiązani informowania rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji w celu wsparcia ucznia podczas zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
  9. Wychowawcy monitorują postępy swoich wychowanków w nauce, odpowiadają na potrzeby uczniów i pośredniczą w rozwiązywaniu zaistniałych problemów. Zbierają informacje o ewentualnym przeciążeniu uczniów pracą i przekazują je dyrektorowi szkoły. Pozostają w kontakcie z rodzicami. Na bieżąco kontaktują się z nauczycielami danego oddziału.
  10. Nauczyciele: psycholog i pedagog szkolny mają obowiązek współpracy z nauczycielami, wychowawcami, rodzicami i uczniami w ramach swojego pensum.

 

 

 

Życzę Wszystkim Rodzicom i Uczniom przede wszystkim zdrowia, cierpliwości i proszę o wyrozumiałość.

 

Z poważaniem,

Beata Liszko  

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą jakość na naszej stronie.